Розвиток картонної упаковки у XX столітті та її роль у маркетингу
Еволюція картонної упаковки у 20 столітті
Після появи та популяризації гофрокартону його виробництво стало окремою галуззю. Пакувальні коробки набувають складнішого дизайну, з'являються вироби з новими конструктивними особливостями. Завдяки автоматизації виробництва картонної тари вона практично повністю замінила дерев'яні ящики. Її стали використовувати не тільки для транспортування товарів, але і як споживчу тару, для організації вітрин та стендів. Якщо під час Першої світової війни лише 20% упаковки припадало на картонні коробки, то вже після Другої світової війни її використання сягає 80%.
Коробка з картону дедалі частіше стає упаковкою для харчових продуктів. У повоєнні роки американські солдати популяризували італійську піцу США. Її клали на підставку з гофрованого картону, а потім поміщали у паперовий пакет. Така конструкція дозволяла виводити пару, але не зберігала блюдо гарячим. З розвитком ресторанного бізнесу виникла потреба у зручній тарі для доставки їжі.
В 1960 року Том Монаган, засновник компанії Domino's Pizza, шукав виробника оптимальної картонної коробки для доставки піци. Це стало складним завданням, оскільки картон або погано піддавався фальцюванню, або забезпечував страві потрібну підтримку. З цим завданням «відмінно» впоралася компанія Triad Containers (Детройт). Вона створила конструкцію упаковки, яка й досі залишається стандартом для доставки піци. З 1960 року її вигляд практично не змінився. Звичайно ж, з того часу вдосконалилися механізми виведення конденсату, заощадження тепла, коробка стала максимально зручною для клієнтів та кур'єрів.
Ще однією новинкою стало використання картон у комбінації з іншими матеріалами для пакування напоїв та рідких продуктів. Наприкінці 50-х років шведсько-швейцарська компанія Tetra Pak розробила стерильну (асептичну) упаковку молока у багатошарові картонні пакети. В 1961 році було запущено перший апарат для виробництва такої тари.
У 50-х роках XX століття фермери по всьому світу активно використовували картонні лотки для пакування та продажу своєї продукції (овочів, фруктів). У них також пакували торти, побутову хімію, напої та всілякі товари споживчого та виробничого призначення. Картонна тара почала витісняти більш дорогі та непрактичні види тари.
Друк на картонній упаковці – успішний маркетинговий хід
Перше, на що ми звертаємо увагу при купівлі товару – упаковка. Вона нерозривна з брендингом, відіграє ключову роль впливу на споживача. Від зовнішнього вигляду товару багато в чого залежить, купимо ми його чи ні. Цей взаємозв'язок тонко відчув і використав наприкінці XIX століття Г.Т. Кроуелл. Фермер з Огайо володів невеликим млином. Він помістив свою квакерську вівсянку «Quaker oats» у складну картонну коробку, яку прикрашав яскравий 4-х колірний друк. До цього вівсянку реалізовували тільки в бочках і вважали кормом для тварин.
На упаковці красувалося зображення квакера та рецепти приготування страв із вівсянки. Кроуелл активно рекламував свою продукцію, вигадав акцію з подарунками в обмін на вирізані з упаковки зображення. Всі американці активно різали картонні коробки та слали поштою картинки, сподіваючись стати щасливим власником презентів. Так друк на коробках та її вміле використання зробило нічим не помітним продуктом відомим на всю країну.
Виробник печива Uneetla також оцінив пакувальні коробки у популяризації продукції. Компанія підкреслювала особливість подвійного пакування у збереженні свіжості печива. Пергамент поміщався всередину кондитерського лотка. Логотип на запатентованій упаковці Uneetla у вигляді хреста з колом став пізнаваним. Його й досі використовує компанія Nabisco (печиво Oreo).
Покупці віддавали перевагу продукції, розфасованій у фабричну упаковку з детальною інформацією на ній про компанію і сам товар. Тепер картонна тара масово використовувалася як транспортна. Маленькі коробочки з товарами та мальовничими зображеннями заполонили прилавки магазинів. Однією з головних цілей упаковки стала можливість залучити потенційного споживача. Поліпшувалися старі та винаходили нові способи друку на гофрокоробках. Брендована тара підвищувала продажі – це стало новим напрямком у маркетингу. Більше 70% виробників почали використовувати коробки з картону збільшення попиту продукцію.
Цікаві факти про сучасну картонну упаковку
З розвитком промисловості, торгівлі та інших сфер, де використовується картонна упаковка, виникла потреба у видозміні її дизайну. У гофротарі стали робити віконця, отвори для зручного перенесення, перфорацію для циркуляції повітря. З'явилися картонні бокси, піддони, лотки для транспортування, демонстрації та реалізації товарів. З 3- та 5-кульового картону стали виробляти елементи декору, виставкові стенди.
Брати Рей та Чарльз Імес займалися виготовленням та продажем меблів. 1951 року їм прийшла геніальна ідея намалювати на упаковці для своєї продукції двері та вікна. Після розпакування меблів діти отримували чудову безкоштовну іграшку – картонний будиночок. 2004 року Пітер Райан, архітектор з Мельбурна, створив цілий проект будинку з гофрокартону.
У Франції (Прованс, Варлеас) навіть існує музей, експонати якого присвячені картонній упаковці. Цій же темі відведено цілу залу в Манхетенському музеї дизайну та мистецтва, де можна побачити дивовижні дерева та лабіринти з гофрованого картону.
А в 2005 році звичайнісінька картонна коробка стала частиною Національної зали слави іграшок у США.У 2014 році з картону у компанії Google створили гарнітуру віртуальної реальності для смартфона.
Сьогодні коробка з картону – незамінний атрибут торгівлі, виробництва, побуту. Без неї важко уявити переїзд, відправлення посилок, доставку піци. Вона розпочала свою історію 2 століття тому і не перестає вдосконалюватись. Така проста і водночас дивовижна упаковка стала одним із найкращих винаходів людства.
- Картонна коробка для чашок від виробника АСПакКартонні коробки для чашок - незамінний атрибут для безпечного транспортування та зберігання посуду. У статті докладно розглянуто характеристики, правила вибору та сферу використання картонних коробок для кухлів. Також представлений огляд продукції виробника АСПак, який пропонує купити коробки для кухлів оптом за низькими цінами.Повна версія статті
- Як вибрати коробку для комп'ютера чи ноутбука?Картонні коробки - це найкращий варіант для зберігання та транспортування ноутбуків і комп'ютерів. У статті ми розповімо, чому це так, як вибрати правильну коробку та як упаковати техніку.Повна версія статті